zaterdag 3 mei 2014

Twee valpartijen op de zaterdagochtend

Prachtige luchten, wat een feest!

hé, een onverwachte verzorgingspost


De loop eindigt dramatisch. Als een oude eik stort Bonkige B. ter aarde na 20 km. Hij valt over een boomstronkje en landt frontaal op de ribbenkast. Even verderop is de amazone dan al gevallen voor een wielrenner. Niet dat ze op de grond ligt, maar meer dat ze buitengewoon gecharmeerd is van de heer in strakke broek en met een witte helm.
Wie kent de man met de witte helm?

Maar daar ging het een en ander aan vooraf.

Vanuit huis lopen de amazone en ik uiteindelijk 25 km. Een mooie tocht met werkelijk fantastische luchten en een zwierig windje. Voor mij is het hier en daar werken zo'n drie weken na de marathon. Voor het eerst weer serieus een duurloop. Mijn kniekousen stroop ik halverwege af zoals dokwerkers de mouwen opstropen om aan het werk te gaan.

En dan gebeurt er iets wonderbaarlijks. Op km 18 slaat de diesel aan. Dat is kort nadat ik even ben gestopt voor een panoramafoto van de werkelijk schitterende luchten boven de Veluwe. De groep loopt weinig mindfullness door. De amazone komt terug om me als een knecht terug te brengen naar het peloton. Dat gaat in het tempo van tegen de 13 km per uur. De benen verstouwen het prima.

B. bij de EHBO
Terug bij de Schelmseweg staat er ineens een verzorgingspost van een tourtocht, de Boretti-tocht over 120 km. Er zijn krentebollen, er is sportdrank en de buitengewoon aantrekkelijke wielrenner staat er. Bonkige B. is dan al neergestort en afgevoerd naar de EHBO. De mannen van de verzorgingspost doen niet moeilijk als ze horen dat we net 20 km hebben hardgelopen. Met een weids gebaar worden hun krentenbollen ook onze krentebollen. De apetijtelijke wielrenner is voor de amazone.

Hij fietst, hij rent in de winter. Hij is leuk. Zo hoor ik later van de amazone als we bonkige B. weer op gang hebben getrokken. Potverdomme, waarom heb je zijn naam en telefoonnummer dan niet? Echt antwoord krijg ik daarop niet. We moeten het doen met een vaag signalement. Witte helm en afkomstig waaarschijnlijk uit Castricum. Heeft twee keer rond het IJsselmeer gefietst (600 km) en loopt hard in de winter.

Wie de man kent, even contact opnemen met mij. Ik heb het 06 nummer van de amazone en werp me graag op als postiljon d'amour.

1 opmerking:

Roeister J. zei

Nou hier dan de tip: via twitter kreeg ik door dat er foto's van de deelnemers aan de Classico boretti te zien zijn via https://sportplaat.nl
Foto's zijn gemaakt op de Amerongse Berg (terugweg) moet je dus nog weten: welke afstand reed mister White Helm, dan even een inschatting maken van de gemiddelde snelheid (Max 30 km/u) en dan kan je met een beetje goede wil nog een fotootje terug vinden. Misschienis die foto wel geliked via een sociale media....
Kost de nodige moeite en tijd, maar als postillon d'amour moet je wat voor de liefde over hebben....succes!