vrijdag 16 mei 2014

De assistent-trainer

Het is een nieuw fenomeen dat ik nu al twee keer heb mogen meemaken. Bij Ciko zijn er een aantal assistent-trainers in opleiding. Die mogen dan onder begeleiding ons ook een training geven. Gisteren hadden we er weer eentje. Twee weken terug, zelfs twee in één training.

We lopen een wisselduurloop, zeg maar een duurloop met versnellingen. De assistent laat ons eerst buikoefeningen doen. Prima. Rompstabiliteit is niet ons sterkste onderdeel. Daarna gaan we los. Eerst het bos in tegen de 12 per uur, dan linksaf in ruim boven de 13, dan weer links, iets terugschakelen en weer rechts boven de 13. Topsnelheden liggen boven de 16 km per uur.

In het eerste rondje hoor ik al een oppervlakkige ademhaling naast me. In het tweede rondje niet meer. Het blijkt de assistent-trainer. Qua warming up heeft hij ons niveau, maar qua kerntraining moet hij nog wat leren. Hij hobbelt met hangen en wurgen achteraan de groep.

Wie goed kijkt ziet bij de hele groep een klein glimlachje spelen rond de mond. De pikorde is nog volledig intact ondanks dat de nieuweling in de warmingup eventjes boven ons is gesteld.

1 opmerking:

M. zei

Rompstabiliteit is idd niet je sterkste onderdeel, foutloos typen is al moeilijk. Ik noem verder geen namen maar ik ken ook assistent-trainers die jou er dik uitlopen ......