donderdag 9 augustus 2012

Weer een honderdje...


Een vrije dag, mooi weer, familiebezoek, dus pak ik de fiets. Ik was dit jaar al eerder naar Almelo gefietst maar dan via de kortste route, pakweg 80 km. Deze keer wil ik honderd plus fietsen dus zet ik een ietwat andere route uit. Kleine kernen vermijd ik al kom ik door Hoog Keppel, een verrassend mooi dorpje met een terp-kerk. Op de fiets is de actieradius wat groter en dus zie je wat meer.

Ergens op de route komt een wielrenner mij achterop. 'Rugzakje mee?', vraaagt hij terwijl hij de fiets bestudeert. Racefietsen en meer specifiek de afmontering is voor bepaalde mannen op leeftijd het equivalent van ver pissen in de sneeuw. Mijn rugzakje doet afbreuk, maar de fiets blijkt oké. Ver genoeg gepist in de sneeuw al pist hij waarschijnlijk verder, maar daar heb ik weer geen verstand van.

Vervolgens probeert hij mij ervan af te rijden. Dat laat ik niet op me zitten en met ruim 38 km per uur rausen we voort. Tja, dat is snel. Gelukkig moet ik op een gegeven moment linksaf volgens de Garmin. Gered!

Kasteel in Lochem
Zo snel fiets ik dat ik eerder dan M. bij haar ouders aankom. Dat had zij weer niet verwacht. Maar de benen wilden, het weer was mooi en de wind is in de rug. Het is ook nog een mooie duurtraining. De hartslag ligt beduidend lager dan bij hardlopen (gemiddeld 141 op de fiets), maar het hart pompt het wel 4.15 uur rond. Juist ja, de tijd die ik over de marathon waarschijnlijk ga doen. Betere vooorbereiding is er niet.

Stiekem denk ik eraan zaterdag een wat steviger duurloop te doen. De achillles testen. (klik hier overigens voor alle fietsdata)

3 opmerkingen:

trainer M zei

Waar ben je mee bezig? Garmin??? Uit je data lees ik iets anders! Okey het continent begint beide met een A en beide zijn fiets gps systemen. Maar zoals ik lees in je stuk heb je nog wat te lezen over fietsafmontage dus ik vergeef je het een beetje, maar beste P op je fiets gps staat volgens mij duidelijk (ook zonder leesbril) te lezen: Bryton. En Bryton is een Zuid Afrikaans en geen Amerikaans fiets gps systeem. Tip van een andere Bryton bezitter je kan je actity type ook veranderen in road cycling.

Greetz trainer/biker M

P. zei

Ik heb op het stuur de Bryton rider 40. Deze slaat alle data op. Daarnaast gebruik ik voor de navigatie, eveneens op het stuur onze wandel gps. Die is duidelijker en dat is een Garmin 400t. Dus de info klopt wel degelijk. Hoor ik sorry?

Anoniem zei

Kon je dat helemaal bij jullie horen? Was me niet bewust dat ik dat zo hard zei.
Ik wou je nog wel vragen naar je ervaringen van de navigatiefunctie van Bryton...dus dan maar toch een Zelf uitproberen...

Trainer M