zondag 29 juli 2012

100 km en 10 km bonus


100 km fietsen, de Garmin geeft de geest bij
Renkum, nog een keer aangezet bij Doorwerth....
Mijn loopvrienden melden steeds trots dat ze een 70km week hebben of dat er een 45km weekend eraan komt. Nou, voor die mensen een verpletterende boodschap. Dit is mijn eerste 110 km weekend! Weliswaar 100 km op de fiets en 10 km lopen, maar toch. En dat alles zonder een slok bietensap of bietensap.

Zaterdag zie ik de Berlijngroep vertrekken. Voor hen is het een dertiger. Spijtig dat ik niet meekan. Ik laat er  echter mijn factor drie op los en besluit minstens 90 km te gaan fietsen. Het zullen er uiteindelijk meer dan 100 worden al geeft de Garmin na 82 km de geest. De data op mijn nieuwe fietscomputer heb ik tegelijkertijd per ongeluk gewist en die analyse moet ik dus ook ontberen.

Het is een mooie tocht. Vanuit Arnhem naar Veenendaal en verder stukje Utrechtse Heuvelrug en via de Grebbeberg weer terug. Ik heb er erg vol lol in en conditioneel trap ik de 100 km makkelijk weg. Het mooie aan fietsen is de grotere actieradius. Bovendien is ons land  het een echt fietsland. Ergens in de buurt van Veenendal fiets ik op een klein mooi fietspad dwars door de weilanden. Bij de Grebbeberg in de blauwe kamer zie ik ooievaars. Echt heel mooi riviergebied.

....en 10 km hardlopen.
Terug thuis pak ik M.'s racefiets uit de schuur. Die staat nu gepoetst naast de mijne. M. is geen fietser - bang om te vallen - maar binnenkort gaan we ons eerste tochtje samen doen.

Zondagochtend besluit ik mijn achilles te testen. Ik loop vanuit huis naar het bos. Op precies vijf kilometer keer ik en loop dezelfde weg terug. Het worden dus exact 10 km met een gemiddelde van 10,2 km. De achilles blijf ik voelen, al gaat het al een stuk beter. Morgen naar Papendal, kijken wat er nog in het vat zit......

Geen opmerkingen: